Ons laatste nieuws en cases
gray_twitter gray_twitter

Ontvang onze nieuwsbrief

 

Geplaatst op: 27/05/14

Leiden had onlangs de eer om het jaarlijkse Serious Request van 3FM te organiseren. De gemeente vroeg CityTraffic gedurende de week van Serious Request de passantenaantallen dagelijks in kaart te brengen en de extra drukte in de stad goed te monitoren.

Uit cijfers van CityTraffic blijkt dat het evenement een stormloop aan passanten teweeg heeft gebracht in de stad. In de grafiek is te zien dat er bijna 3 keer zoveel passanten in de stad aanwezig waren op de Beestemarkt gedurende de Serious Request week.

Methode CityTraffic
CityTraffic heeft een extra telpunt geïnstalleerd op de plek waar het Glazen Huis stond (Beestenmarkt) en dit telpunt in het netwerk gehangen van de reeds bestaande 12 telpunten in de winkelstraten.

Het aantal bezoekers per uur, per dag en in totaal op de Beestenmarkt en in de winkelstraten kon op deze wijze dagelijks worden gemeten. De toegenomen drukte in de winkelstraten wordt per dag vergeleken met de toegenomen drukte op de Beestenmarkt. De loopstromen van de nieuwe bezoekers worden op deze wijze vol continue gemonitord.

Bezoekers per uur
CityTraffic leverde dagelijks de bezoekersaantallen per telpunt, zowel uniek als totaal, aan het Citymarketing team van Leiden.
Deze cijfers zijn gebruikt voor het dagelijkse overleg met o.a. de politie, de redactie van 3FM en het communicatiebureau.

Weektotalen
Aan het einde van de week heeft CityTraffic de balans opgemaakt: hoe is de week verlopen? Op basis van de dagtotalen is een rapport opgemaakt dat inzicht geeft in het totaal aantal bezoekers per telpunt en het totaal in de gehele winkelstad. De cijfers zijn vergeleken met de reeds bestaande telgegevens, waardoor het succes en het aantal extra bezoekers goed in kaart is gebracht.
Citymarketing Leiden heeft mede dankzij de cijfers van CityTraffic het succes van het evenement nauwgezet kunnen bepalen.